הנסיבות שיצרה מגפת הקורונה דרשה מקבוצת סטודנטיות לאמנות במכללת תלפיות שמתנסות בשדה ההוראה בבתי ספר שונים, לשנות דפוסים מושרשים של הוראה. המציאות בצל המגיפה לא אפשרה שעורים פרונטליים וכדי לשמור על רצף של למידה בשדה מול ההסתגרות בבית שנכפתה על הציבור נאלצו הסטודנטיות להעביר את זירת הלמידה, כמו רבים אחרים למרחב הווירטואלי.
בנימין בהגון ראש המכללה אומר: "אתגר לא פשוט עמד בפני הסטודנטיות כשנאלצו לשנות דפוסי הוראה מוכרים מהמרחב הבית ספרי ולעבור לשיעור במרשתת, שבו הכול מתוכנן ומוקפד. תכנית של למידה מרחוק, כדי שתצליח, חייבת להתמקד בצרכים הלימודיים של הלומד ומחייבת היערכות שונה מבחינת תפקיד המורה, כמנחה בסביבה המתוקשבת."
עופרה גרוסמן מרצה לאמנות במכללה שיזמה את הפרויקט טוענת שלמרות שהטכנולוגיה מהווה חלק אינטגרלי בלמידה מרחוק ויש לתת עליה הדגש, יש להתחשב לא פחות בצרכים חברתיים וצרכים אישיים ריגושיים. השהייה הממושכת בבית עם בני המשפחה או לבד וחוסר ההפרדה בין העולם הפרטי ללימודי – כל אלו גובים מחיר נפשי ופסיכולוגי, דבר שיכול להוביל לפגיעה מורלית בקרב התלמידים ובכך לפגום ביכולת הלמידה שלהם. הוסכם על כל השותפים בפרויקט שכדי שחווית הלמידה תהיה מיטבית, יש לדאוג לאווירה חיובית ואופטימית. ולכן הוחלט להתמקד בשמחה כנושא מחבר ומעורר מוטיבציה ובהתאמה נבחר השם "ניפגש בשמחות".
עופרה גרוסמן סוברת במחקרה שתחום הדעת עליו אנו אמונים – האמנות, יוצר חיבור קולח ומוצלח לשמחה. היכולות לחוות חוויה אמנותית לצד ביטוי באמצעים פלסטיים קימת ביסודה אצל כל אחד ומאפשרות החצנת הפן הרגשי. מחקרים ותיאוריות מעלים כי עבודה באמצעות אמנות פלסטית מביאה לשיפור בתקשורת, ובמיומנויות חברתיות של תלמידים… באמצעות האמנות ניתן להביע רגשות ולעדן דחפים. האמנות מהווה ערוץ המאפשר לתלמיד להגיע להישגים משמעותיים. שתורמים להגברת ביטחונו ולחיזוק הערך העצמי ומובילים לשיפור הישגיו הלימודיים. אם כך, השמחה יותר מכל נותנת מענה למצב הרגשי המורכב של התקופה.
הפרויקט כולל אחד עשר מערכי שיעור מקוונים שיצרו הסטודנטיות. השעורים משלבים בין אמנות ושמחה ורווים ביצירות ובטקסטים תואמים המאפשרים לימוד משותף בכיתה וירטואלית באופן חוויתי.