לוחות הדרושים השתנו באופן דרמטי במאה ה-21. מעבר לכך שהם עברו מהעיתונים לאינטרנט, הם גם כוללים משרות שפשוט לא היו קיימות בעבר. כך לדוגמה מעצב חוויית משתמש (UX) הוא תפקיד שנוצר רק לפני מספר שנים, ועוד דוגמה טובה היא מקדמי אתרים בגוגל. גוגל עצמה, כדאי לזכור, הוקמה רק ב-1997 וחלפו עוד 4 שנים עד שמנוע החיפוש שמנגיש לכולנו מידע באינספור תחומים נפתח לקהל הרחב. חלפו עוד מספר שנים עד שבעלי עסקים ומנהלים בארגונים השונים הבינו עד כמה חשוב להופיע במיקום בולט בתוצאות החיפושים שכולנו מבצעים בגוגל – אבל היום כבר ברור לחלוטין שיש צורך בקידום מקצועי לכל אתר.
בהתאם גם פותח מוצר חדש: קורס קידום אתרים בגוגל. מטרת הקורס היא להקנות ידע וכלים בתחום, ובהתאם אלה הם הנושאים המרכזיים בו:
בניית אסטרטגיה
הבסיס של קידום מוצלח בגוגל הוא אסטרטגיה מדויקת, ולכן זהו גם הבסיס של קורס קידום אתרים בגוגל שמכבד את עצמו את התלמידים. בניית האסטרטגיה המדויקת והיעילה ביותר נשענת על מחקר מקיף – שמהווה באופן טבעי גם הוא נושא לימוד מרכזי. עוד כדאי לדעת שקידום אתר מורכב מ-3 אלמנטים עיקריים: אופטימיזציה טכנית, קישורים שמובילים אל האתר ממקומות שונים באינטרנט והעשרת האתר בתוכן איכותי. חלוקת משאבים נכונה בין 3 המרכיבים הנ"ל היא עוד נדבך הכרחי בכל אסטרטגיית קידום.
שימוש מושכל בכלים השונים של גוגל
גוגל מציעה מגוון רחב של כלים יעילים לצורך בניית אסטרטגיית קידום ולצורך בקרה ומעקב אחרי ביצועי הקידום. לימודי קידום אתרים בגוגל כוללים התייחסות לכך, וגם אם אין תחליף להתנסות בפועל בכל אותם כלים, חשוב קודם כל לדעת שהם קיימים, להבין מהן היכולות של כל כלי וכלי וללמוד לפחות את השימוש הבסיסי.
יצירת פרופיל קישורים
על-מנת לקדם אתר בגוגל נדרשים כמעט תמיד גם לינקים אליו מאתרים אחרים. גוגל דורשת שהאתרים המפנים יהיו איכותיים, סמכותיים וגם רלוונטיים לאתר שאליו מוביל הלינק. בהתאם יצירת פרופיל קישורים שמספק מקסימום תועלת היא משימה לא פשוטה ובוודאי לא כזו שניתן לבצע ללא רכישת ידע בנושא ספציפי זה. קורס קידום אתרים בגוגל מספק את הידע הדרוש, לרבות המלצות לגבי דרכי פנייה נכונות לבעלי אתרים שמהם רוצים קישורים, טיפים לכתיבת תוכן איכותי שיאפשר להפיק מקסימום תועלת מהלינק (ובפרט לגבי הטקסט הספציפי שעליו ימוקם הקישור) ועוד.
נושאים נוספים
קורסי קידום אתרים מקיפים, כמו למשל זה שיצר משרד פרסום ירדן דיגיטל, כוללים גם נושאים נוספים מעולם השיווק הדיגיטלי ולא "רק" קידום בגוגל. כשהלימודים עוסקים למשל גם בניהול קמפיינים ממומנים, בשיווק ברשתות חברתיות ובמכירת לידים, הבוגרים של הקורס זוכים לקבל עוד יכולות חיוניות ובאופן טבעי יכולים לקדם את העסק באופן המיטבי.