בהוראה מקוונת משולבת עם מעטפת תמיכה לסטודנטים עלייה של 26% במספר הסטודנטים הצעירים שנרשמו לתואר (גילאי 10-24) עליה של13% אחוז של סטודנטים שלומדים תואר ראשון במתמטיקה ומדעי המחשב, ו9% סטודנטים שלומדים מדעי הטבע והחיים בהשפעת הקורונה והלימוד המקוון ישנה עליה של 11% בסטודנטים שלומדים תואר שני בחינוך טכנולוגיות ומערכות למידה ישנה עליה משמעותית של 30% בתלמידים שלומדים בתכנית אקדמיה בתיכון ועליה של 21% בסטודנטים חרדים.
49,239 סטודנטים יחלו ללמוד באוניברסיטה הפתוחה בסמסטר סתיו 2021א שיפתח אחרי החגים (18.10.21) שילמדו לתואר ראשון, לתואר שני וללימודי תעודה. 55% הן סטודנטיות, 32% מסך כל הסטודנטים הם סטודנטים חדשים.
בתואר ראשון :
ישנה עליה של 13% בכמות הסטודנטים שלומדים מתמטיקה ומדעי המחשב (11,581 מול 13,099 אשתקד) מתוכם 30% סטודנטיות, ועליה של 9% בסטודנטים שלומדים מדעי הטבע והחיים (3,526 מול 3,854 אשתקד) מתוכם 50% הן נשים.
ישנה עליה של 30% בתלמידים תיכון שלומדים בתכנית אקדמיה בתיכון (2,603 מול 1,427 אשתקד).
ישנה עליה של 21% בסטודנטים חרדים ( 2,228 מול 1,838 אשתקד).
מבחינת גילאי הסטודנטים: ישנה עליה של 7% בסטודנטים צעירים בגילאי 22-24 של ועליה של 19% בתלמידים בגילאי 10-19.
בתואר שני:
ישנה עליה של 11% בכמות הסטודנטים שלומדים בתכנית בחינוך טכנולוגיות ומערכות למידה (220 סטודנטים השנה מול 168 אשתקד), לגבי הדוקטורט, העלייה במספרי הסטודנטים, משקפת את הצורך וההתעניינות בתחום שהפך להיות ליבת החיים שלנו בחיי היום-יום. וכולנו בתקווה שבשנה הבאה האוניברסיטה הפתוחה תקבל אישור מהמל"ג לפתיחת תואר שלישי ויותר סטודנטים יוכלו להמשיך ולחקור את הנושא. כמו כן ישנה עליה של 220% בתכנית ממשל ומדיניות ציבורית (220 מול 34 אשתקד), והיסטוריה (100 מול 76 אשתקד).
היערכות לפתיחת סמסטר 2020 א' :
לנוכח משבר נגיף הקורונה הפוקד את מדינת ישראל והעולם בחצי שנה האחרונה נערכה האוניברסיטה לשינוי והעברת ההוראה ללמידה מרחוק והסמסטר הזה נפתח בכמה שינויים ומגמות מרכזיות:
- ההוראה במתכונת מקוונת משולבת במעטפת תמיכה בסטודנטים הסמסטר נפתח הוראה מקוונת מלאה, ובמעטפת תמיכה בסטודנטים באמצעות סגלי ההוראה, אתרי קורסים עשירים בתוכן לימודי, ספרי לימוד רגילים ודיגיטליים, מוקדי הפניות ומידע ומוקדי היעוץ.
- הכשרות סגלי ההוראה ללמידה מקוונת: האוניברסיטה הפתוחה העמיקה את ההכשרות של סגלי ההוראה להוראה מקוונת בזום, באולפני הטלוויזיה שלנו, בשיטות הוראה מתקדמות, בשימוש באפליקציות הוראה ועוד, יתרון מובהק של האוניברסיטה הפתוחה מול מוסדות לימוד אקדמיים אחרים.
- ישנה עליה דרמתית ברישום לקבוצות המקוונות – לאוניברסיטה הפתוחה יש 60 מרכזי לימוד בכל רחבי הארץ, בדרך כלל בסמסטר רגיל יש חלוקה 70% קבוצות לימוד בכיתות בהנחיה פנים אל פנים ו-30% קבוצות מקוונות – כיום יש היפוך במגמה: 70% קבוצות מקוונות, ו-30% קבוצות פנים אל פנים
- עידוד הערכות חלופיות לבחינות רגילות: הנהלת האוניברסיטה מעודדת בחינות יישומיות יותר מבחינות של ידע ובקיאות, ראשי המחלקות האקדמיות בוחנים כל הזמן צורות הערכה חלופיות, ולבסס הערכות וציונים על פי עבודות יישומיות ופרויקטים. הניסיון שלנו מהבחינות שהתקיימו בסמסטר האחרון הוכיח את העובדה כי ממוצע הציונים של הסטודנטים כמעט לא השתנה במעבר בין בחינה בכיתה לבחינות מקוונות או הערכות חלופיות.
והאוניברסיטה הפתוחה ערה לכך שהמצב במדינת ישראל עשוי להשתנות. האוניברסיטה ערוכה להוראה מלאה, פנים אל פנים בכיתות אם יחול שיפור ניכר במצב התחלואה. בנוסף ובכפוף למצב האוניברסיטה נערכת להוראה משולבת, הוראה שמשלבת הוראה מקוונת והוראה פרונטלית בכיתות.